28858545

Cremet ærtehummus med mandler på ristet rugbrød er det perfekte mellemmåltid

Frisk din hummus op med ærter og mandler. Det gør den endnu bedre for fordøjelsen, da både mandler og ærter er sprængfuld af gode fibre. Ærtehummus med mandler er desuden rig på antioxidanter og proteiner. Go nuts.

Ingredienser:

150 g ærter

240 g kikærter

28 g mandler

3 spsk olivenolie

Et squize citron

En sjat salt

Sådan gør du:

Sæt ærterne over i en gryde med en sjat vand. Skyl kikærterne og tilsæt dem, når vandet koger. Lad det koge et par minutter.

Hæld vandet fra gryden og kom ærter og kikærter i en stavblender. Tilsæt olie, et squize citron og lidt salt, og blend det hele sammen til den ønskede konsistens.

Tip: Tilsæt mynte for at gøre den friskere. Ærtehummussen er perfekt som topping på ristet rugbrød.

Info: Det høje indhold af fiber i denne ærtehummus med mandler er godt for fordøjelsen. Fibrene er med til at forlænge mæthedsfornemmelse og sørge for en sund fordøjelse.

Viden: Når du spiser fiberrig kost, sænker du kolesteroltallet og dermed risikoen for åreforkalkning og hjerte-karsygdomme.

Læs flere mandelopskrifter her.